HTML

Díszítmények és ideák

Díszítőmotívumok, természeti formák, történeti stílusok – ahogyan a 19. század építészei látták. A projektblogban nyomon követhető egy képzőművészeti könyv születése a kezdetektől a megvalósulásig, az ötlettől a kivitelezésig.

Feedek

Friss topikok

Múzeumok, gyűjtemények

Érdekes blogok

Címkék

absztrakt (3) akanthuszlevél (1) anatómia (2) arab (2) axonometria (1) cementlap (1) chinoiserie (1) dekonstrukció (2) design (4) digitalizálás (4) díszítőművészet (50) dodekaéder (1) egyiptomi (4) építészet (17) épületornamentika (1) fantázia (2) formatan (16) fotográfia (2) függődísz (2) geometria (21) görög (3) gótika (4) grammatika (2) historizmus (1) ikozaéder (1) informatika (3) ión (1) iparművészet (9) iszlám (12) japán (2) japonaiserie (1) játék (1) káosz (3) kariatída (1) képzőművészet (4) kiállítás (11) kiállításmegnyitó (4) könyv (26) könyvbemutató (9) korinthoszi (2) középkori (4) kozmateszk (3) kutatás (5) liliom (1) lótusz (3) magyar (1) markó (1) meditáció (3) megyik (1) mintakönyv (28) mintarajztanoda (9) modularitás (3) mome (1) mór (2) motívumképzés (12) műegyetem (1) műértő (1) művészettörténet (10) múzeum (5) neoreneszánsz (1) növény (2) növénytan (3) ókor (1) öntöttvas (1) orientalizmus (4) ornamentika (37) oszlopfő (3) pálmaág (2) palmetta (2) papirusz (2) perspektíva (1) perzsa (1) pszichológia (3) publikáció (18) rajz (1) rajzoktatás (10) rajztankönyv (1) recenzió (1) rend (6) rendszer (7) reneszánsz (1) római (2) romanika (3) sarköy (1) steindl (1) stílus (1) stíluselmélet (4) struktúra (2) szamarkand (2) szerkesztés (7) szőnyegművészet (3) tárlatvezetés (3) térábrázolás (1) természet (11) tervezés (8) tervezéselmélet (4) test (4) török (2) útiélmény (3) velence (1) voluta (1) Címkefelhő

Díszítmények és ideák - az ornamentika virtuális tere

2011.02.19. 21:30 ZEBE

Boszniai szőnyegélmények I. - Mostar

Címkék: török iparművészet útiélmény díszítőművészet szőnyegművészet sarköy

2009 nyarán jártunk Horvátországban, Bosznia-Hercegovinában és Montenegroban, ahol több meghatározó élményben volt részünk. Ami az ornamentikát illeti, Mostar, Blagaj és Szarajevo nyújtott meglepetéseket. Mostarban a Biscevic-ház több rétegben lerakott kilimjei lenyűgőzőek voltak, mint később megtudtam a budapesti Kilimboltostól, ezeket Sarköy-szőnyegeknek nevezik. A geometrikus mintázatú, gyakran életfamotívumot ábrázoló, jellemzően élénk vörös alapszínű kilimek a törökök által megszállt balkáni országokban, így Boszniában és Bulgáriában fordulnak elő. Nézegettem pár (magyar nyelvű) weboldalt, ahol szenvedélyesen foglalkoznak Bosznia-Hercegovinával, de a Biscevic-ház és a blagaji Tekkija kilimjei, úgy tűnik, egyenlőre engem ragadtak meg ennyire, hogy elemi élménként írjam le azokat.

  

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ornamentika.blog.hu/api/trackback/id/tr752673516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutorgabi 2011.02.23. 21:05:28

Zebe !
Megint újat tanultam Nálad, én ugyanis még nem ismertem ezt a kifejezést, hogy kilim. A kelim-ről már hallottam de az hímzés, ez meg szővés. A mintavilág viszont hasonló.
Szerinted van kapcsolat a kettő között?

ZEBE 2011.02.23. 21:12:34

Kedves Gabi! Amennyire én tudom (bár nem vagyok egy kifejezett szőnyegszakértő) a kilim vagy kelim kifejezést a szövött szőnyegekre használják, de ha bővebbet szeretnél tudni a témáról, küldök egy linket, az első hazai kilimkereskedés oldalával: www.kilim.hu/. Szerintem ide nemcsak virtuálisan érdemes benézni, hanem személyesen is a valóságban! Nekem is van innen két párnám.:-) Üdv sok, szia, Juli
süti beállítások módosítása